dinsdag, maart 28, 2006

Bruma



Hier nog een stukje van ruim twee week geleden (ivm het snelheid van het internet).

Donderdag hebben we hier last van een wolk zand uit de Sahara die heel langzaam langs komt(dit kan een paar dagen duren). Het is heel fijn stof waar we in Nederland ook wel eens last van hebben (op onze auto’s), alleen is het hier wat erger. Het belemerd ook het zicht aardig zie foto’s. Als je buiten heb gelopen dan is je shirt na een uur helemaal bruin van het stof. Ik kan mijn lenzen niet indoen want het stof veroorzaakt iritatie aan mijn ogen.
Donderdag voelde ik me even niet de minderheid hier met mijn toeristenlook ( de hele dag fotocamera om mijn nek) Een cruiseschip is hier aangemeerd en het stikt hier van de toeristen. De buitenlanders die ik hier gewend ben zijn meestal rugzaktoeristen en mensen op wandelvakantie of wereldreizigers op dooreis. Dit zijn echte toeristen van het Volendam/ Zaanse Schans soort. Aan de ene kant is het goed voor het land (economie) maar eerlijk gezegd mogen ze wat mij betreft thuis blijven. Dat Sao Vicente en Santo Antao nog niet ontdekt zijn door het commerciele toerisme trekt mij altijd heel erg aan.

Geen opmerkingen: